Маршрутки. Корупція

Скільки коштує проїзд, звісно, цікаво всім пасажирам в першу чергу. Але й корупція, чи постійні згадки про неї дошкуляють. Адже питання організації укладання угод про обслуговування маршрутів, про яке весь час хтось (чи кожен?) каже щось недобре, потребує уваги. Хочеться, щоб все було чесно, правда? Всім хочеться? Ні, подумайте, існують п"ять або десять, ну може двадцять чоловік, які наживаються і сміються з цілого міста, мовляв, лохи платять, а ми користаємось з того, що вони лохи.

Влада каже, що тут нема проблем, всі ті  уявні страхи, що їх наганяють політичні супротивники, жодних підстав не мають. Але ж тоді треба якось це довести переконливо, щоб всі ми повірили саме владі, а не отим підступним фантазерам. Втім, як ви переглянете публікації, посилання на які є на сторінці "Партнери", то побачите, що журналісти - вони якісно зробили свою роботу, за що їм велика подяка. Вони позначили суспільну проблему, а вирішувати - вирішувати маємо всі разом. І перший крок полягає в тому, щоб розібратись в цій проблемі, вона поза всяким сумнівом є складною. Звинуватити когось і, навіть, довести звинувачення в суді, це не вирішення. Бо як система залишиться, то нові люди зроблять ті самі кроки і вже з урахуванням досвіду попередників. Їхні схеми будуть більш досконалі, більш утруднені з точки зору їх викриття.

І тут, зрозуміло, нам потрібен фахівець, а краще два чи п"ять. Освічені, досвідчені, зрозуміло, що юристи (чи транспортники?), але ж не адвокати з шлюбних контрактів чи майнових справ у галузі земельних відносин. Ці юристи і транспортники в рамках підготовки громадських слухань мають сформувати такий текст чи декілька окремих текстів, які б... Навіть для того, щоб сформулювати, треба бути фахівцем. Не журналістом, який надрукував статтю і на цьому свою справу зробив. Треба бути саме юристом (чи транспортником?). Чи політиком, але таким, що повністю володіє темою і як юрист, і як транспортник, і як психолог, і як політолог? Ні, таки краще як складеться група, а очолить її політик. Хто читав про Котигорошка, той знає, для чого формуються команди різнопрофільних фахівців.

Поки що наша робоча група такими кадрами не вкомплектувалась. Нема нікого на прикметі? Втім, ніхто не заважає нам  представити ескіз проблеми й можливі шляхи її вирішення. Так, на любительському рівні. Кажуть, що свіжа людина, не спеціаліст, може побачити те, що досвідчені й занурені у галузь фахівці якось не помічають. Чи не хочуть помічати. Отож.

1. Суть проблеми
Неоптимальність схеми розподілу підряду на перевезення городян автотранспортом.

2. Шляхи вирішення

2.1 Комунальне підприємство
Велике й потужне, прозоре й ефективне. Перевозить, заробляє гроші, розвивається - все як у підручнику з ефективного ведення бізнесу.

2.1.1 Сильні сторони
А.
Б.
В.

2.1.2 Слабкі сторони
А.
Б.
В.

2.2 Комунальна агенція з адміністрування автотранспорту
Це фактично додаток до відділу транспорту, але дуже вузько орієнтований. Ця агенція все робить так, як написано в його положенні, не допускає жодних перекосів чи зловживань, бо люди просто виконують свої обов"язки.

2.2.1 Сильні сторони
А.
Б.
В.
2.2.2 Слабкі сторони
А.
Б.
В. 


2.3 Прозора процедура для малих підприємств
Зловживання можна викорінити як поставити все в прозорі й чіткі рамки затверджених процедур: конкурси, громадський контроль, звітність і таке інше. 

2.3.1 Сильні сторони
А.
Б.
В.
2.3.2 Слабкі сторони
А.
Б.
В.
3. ...

Все, далі фантазія не працює. Потрібні опоненти, прошу, шановні.


--- До теми  ---
Посилання, що наведені нижче, стосуються не корупції як такої - про це багато і докладно розповідають журналісти (див. "Партнери"). Нижче натяки на те, що жодні електронні системи питання корупції не знімають, вони тільки надають явищу інших форм. Більш сучасних.

1. http://www.sparing-vist.ua/item.php?item_id=8006
2. http://vse.rv.ua/news/1396352342-u-rivnomu-zhaliyutsya-na-vidsutnist-gps-monitoringu-gromadskogo-transportu.html
3. http://www.volynpost.com/articles/90-pereviznyk-pro-gps-v-lucku-nam-proponuyut-velosyped-z-kvadratnymy-kolesamy




2 коментарі:

  1. Считаю что надо разработать порядок при котором любой владелец маршрутки мог бы заключить договор с мэрией на оказание услуг по перевозке горожан по тарифу ниже чем сегодня по 3.50 например. Не надо фирм прослоек! Вхожих в кабинеты горисполкома взяткодателей, бандитов и своих не должны кормить простые пассажиры!

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. Ціна - це один бік справи. Є ще безпека, якість послуги. Як ціна знижена за рахунок використання, скажімо, більших авто без місць для сидіння, то це ж не підійде.
      Таким чином виходимо на проблему комплексну: склад послуги чи умови її надання і процедура замовлення, тендер. Не думаю, що це просто, але системна робота має проводитись, вона має бути прозора, зрозуміла для виборця. З цим не складається поки що.

      Видалити

Будь-ласка, коротко й по темі.